Allah...forgive me always..

Sunday, July 10, 2011

labuh tudungku~



labuh tudungku...
jgn kau sangka alimnya diriku..
atau aku orang yang amat berilmu...
yang amat suci tiada noda...


jangan kau sangka...
kerana labuh tudungku jua...
aku bagai malaikat pemberi cahaya menjelma...
atau mnusia yang akan menggelisahkan dirimu sentiasa...

jangan kau sangka...
ilmuku penuh didada..
hingga dari lidahku kata2 hikmah yang bergema cuma..
jgn kau fikir aku terlalu hebat dan terlalu mulia..
hingga ku x layak utk berteman dgn org2 biasa...
hanya kawan dgn species2 macam2 aku ajer...
dan apa kau igt friend list aku cume  dr golongan aku sahaja??!
dan aku hanya berbicara dengan spesiesku cume?

apakah aku ini terlalu agung utk kalian?
dan apakah kalian fikir aku layak menyatakan ini pada kalian??

tidak aku tidak..
sedarlah kalian aku juga manusia
yang biasa tiada lebih dari yang lain nya...
aku juga punya dosa
aku juga punya cela..
aku sedar aku juga hina..
aku sedar aku amat lalai dan leka...

yg bedakan manusia adalah iman wahai teman..
dan itu hanya dibawah pengetahuan TUHAN

aku juga masih mencari2...
akan nur dari Ilahi..
sebagai bekalan diri...
di dunia dan akhirat nanti...
demi menerangi segenap perjalanan ku ini..

No comments: