Allah...forgive me always..

Monday, June 25, 2012

mereka menemukan yang aku sukai...^^



comelll kan..hikhik....itulah teman setia saya di desktop lappy...nmenye iiieyou.. luv her so much (xtwu pn jntn betine, so ikot suke la yerr...^^)... aku sgtt suke dengan kucing.. kn ia juge peliharaan rasulullah...

tapi bukan itu yang nak diceritakan pada ari ini... 
okeyh, mule yer...

ketika berumur 15 tahun...semasa sesi temuduga nak jadi pengawas pembimbing rakan sebaya..cikgu yg temuduga tu tibe2 tanye..
"apa hobi awak..?"
waktu tu aku tercengang!..seyesly cakap...aku memang buntu giler...lastly aku pn jawab...
"saya tak de hobi...."
cikgu tu pun pelik...
"awak xde kesukaan ke..? riadah ke...melukis ke...bace ke...?"
aku geleng kepala...dan jawapanku cume...
"saya suke buat ape yg saya rase seronok...kalau tak seronok saya tak kan buat.."

hahaha...seyes geli hati bile ingat balik saat tu...mule dari saat itulah aku mula mencari2 apa yang aku suke...sampaila bile masuk matrik..aku tetap x twu.. masa kat uitm ni...xde pn solan tu keluar... sampaila stu saat mase pengenalan diri di awal sem 4 nih di hadapan sahabat2 persatuan mahasiswa hadhari...
presiden ku bertanya...
"kesukaan ape..?"
aku tercengang sekali lagi....erkkk...ape yang aku suke???..aku TAK TAHUUU!!!
lalau itulah jawapan yg aku beri....
"saya tak tahu ape yg saya suke...saya suke semua bende kutt..''
presiden aku pn jadi pelikk...

lebih kurang dua kali solan yg same keluar..sampaila mse KPO kat Masjid NEgeri shah alam... solan yg same ditanye dan aku tetap mnjawab soalan yang same...
yang lucunye dan agak mengukir senyuman di bibir adalah apabila aku menerima sekeping nota teguran bertulis...
" kenalpasti kesukaan anda...moga ia dapat digunakan demi dakwah.."
lebih kurang macam tu la...heheee...

dan aku mcm da bole agak je sape yg tulis..

samapai stu ketika... aku terbce tentang perang poster di laman family pmh...aku mule  buat sikit demi sikit poster untuk promote presiden..pastu dtg plak idea utk promote timbalan dan sterusnye majlis tertinggi persatuan..tak lupe juga exco penerangan dan informasi untuk promote skuap penyayang...
semakin galak aku mengedit gamba2 tersebut,...semakin rse seronok dan meluap2 rase gemar memgang tetikus lappy...(my laptop name..)...
dan akhirnye...bru aku sedar... itulah bende yang aku suke buat selama ni... aku suke DESIGNing!!! aku sgt suke dgn photoscape...aku sgt suke dgn powerpoint prsntation ...aku sgtt suke edit mngeditt... dan akhirnye aku jumpe jugakkkk!!!! ape yang dikatakn HOBI...^^ hehehe...terima kasih pmh..sebab menemukan sye dengan hobi saye... saye sygggggg awak semua...!!!!!


No comments: