Allah...forgive me always..

Saturday, July 21, 2012

kenape...kenape...kenapee...!!! T_T

dua ari dirumah suda....ari sebelumnye aku berKPO kat dungun..
seyes best gler aku gtwu..
bukan best sbb byk gelak..
bukan sebab byk mkn...
ataw byk calon suami baek ke kat sne..

tapi sebab..
ade UKhUWWAH yang terbina...
dan ade ukhuwwah yang kian terikat erat...

ukhuwwah tu manis...
semanis rasa madu....
ukhuwwah itu indah...
seindah pelangi setelah hujan...
ukhuwwah itu membahagiakn..
mententermkan...
memberi makna yang amat mendalam di dalam lubuk hati...

tiada siapa yang mampu mengungkap apa erti ukhuwwah yang sebenarnya..
tawu kenapa.
sebab Allah nak kite sendri yang mencari dan merasainya...

ukhuwwah itu akan terasa...
disaat anda ingin menangis apabila melihat juraian airmata di mata sahabat lain..
ia akan menyinar...
disaat anda melihat sahabat gembira dalam kepuasan...


ikhlas dari lubuk hati..
perjalanan dan kehidupan disana..
telah banyak mengajar aku erti ukhuwwah..


nk tawu tak..
sahabat2 persatuan islam baitul hadhari..
jupe pn xpenah..
tapi layanan dan bantuan..
grade A tawu.
aku bg A++
terbaekkk aku ckp..
bygkan je la
da la kite gune masa mereka..
masa kelas..masa mereka blaja..masa free time mereka..
tapi...
atas nama sahabat seperjuangan dalam berdakwah...
sume tu dikorbankan....
ape perasaaan korang..
bile ade antara mereka cakap macam ni..

"tadi balik dari HEP, setlekn polis bantuan untuk explorace antum...ana PONTENG kelass..hehe =)"
reaksi aku: ............................... senyap

"petang ni ade presentation..slide tak siap lagi...tapi xpe, duk ngn sahabat shah alam dlu..bntu2 dlu mne bole..."
reaksi aku: .....................senyap

"esok ade test arab.."
reaksi aku:..............................senyap

...serba salah..serba terharu...menanges dalam hati...

"kenapa antum baekk sgt..."
reaksi mereka: =)..........smile je..

antara ajk2 plak..
pernah terpikir tak yang mereka ni langsung xde ego...
macam aku yg ego tggi nih...aku ngaku betul ni...
tapi mereka yang lain tu.(sahabt pmh), usah kate la diletakkan dalam ajk mane pun...
sampai satu tahap mereka bleh lupekan je mereka ajk ape..
tawu masa bila?
masa sahabat2 lain sibuk dalam kerja2 mereka...
sahabat2 datang membantu menghulurkan tangan...
bukan sorang dua..
tapi semua menghulurkn bantuan..

masa hari first tu...
buku program ilang...
kelam kabut aku...
kene connect internet...
kene download...kene print...
sane ade masalh wifi...
so need broadband!!
ade sahbat menghulur....
membantu dengan bersemanagt...
aku dah down gile mase tu...
takut program malam tu tak jadi...
aduhhh...
tapi muncul beberapa insan mulia membantu...

"tak pe2...biar kite g ambikkn..."

"keyh2...nak ape lagi...."

"nanti kite makan same2...kite siapkn same2..."

kenapee!!!!!!
mengapa antum semua baekkkk gilerr dengan ana yang jahattt nih...
why...why ....why.....
T_T

kenape antum tak putus2 bg aku semangat masa aku down...
kenapa antum  sudi mendengar masalah2 aku...
kenapa  antum  sudi bantu aku masa aku susah...
tolongg la...
jangan wat jiwe aku terharu ....
jangan wat aku sebak...
aku tak tahannn...

antum jahattt...
aku tak pernah doakan org lain...
tapi sekarang kenapa aku tibe rase nak doakan antum lebih dari diri aku
antum jahat...
ana tak pernah buat baekk ngan antum..
kenapa antum baek sgtt ngn ana...
antum jahat...
ana sakitkn ati antum...
tapi antum macam maafkn je ana...
dengan mudah je...
antum jahat...
antum wat ana menanges dalam solat...
antum wat ana menanges rindukn antum...
antum buat ana perit dengan perpisahan kita...
kenapa antum jahat...
bencii...
T_T

pertolongan yang antum bagi...
susuah ana nak jumpe bende macam tu dalam dunia sekarang ni..
antum membantu dengan penuh keikhlasan...
xde merunguttt lansungg!
kenape antum.. kenape...

antum buat aku bertasbih spontan memuji nama Tuhan yang telah menciptakan hati2 antum...
betapa antum punyai jiwa yang murni..yang bersih dan baik..
ikhlas tu bukan perkara mudah...
tapi antum semua memperolehinya..
hebat giler...antum hebat...

malam muhasabah diri tu...
mule tu rase biase je..
sebab bos pun kate..
"ana bukan nak wat nangis ke ape.."
tapi bile masuk bab ukhuwwah...
alamakkk!!
seyes tak leh tahan airmata...
kenape bos....
kenape perlu masuk bab tu...
tahu tak saye ni sensitifff!!
menusuk jiwee ni boss......
huwaa...lemah2 twu tak klu bos sentuh bab tu...
bos pun same...
jahat jugak...
T_T

pernah sekali aku bertafakur sebentar..
"aku ni bukanlah baik...
jahat...hati pun tak bersih...
tapi Allah bagi aku sahabat2 yang baikkk gilerr...
yang ajar aku tentang ukhuwwah..
Allah ni baekk sgtt ngn aku..
padahal aku ni..hrrmm..."
why Allah why...
T_T

ukhuwwah tu..
sesuatu yang hebat...
yang aku tak pernah rase dulu2...
seyes cakap..
aku tak mampu tertahan kalu ade ujian yang menimpa mereka..
biar aku yang diuji..tapi aku tak sanggup melihat mereka diuji...
walau aku tahu..itu takdir ilahi..
tapi seyes aku tak sanggup tgok..
tawu kenapa..
sebab aku sayang mereka sgt2...
lebih dari aku syang diri aku sendrii..
uji aku lebih tak pe..
tak kisah..
aku sakit sorg tak pe..aku pedih sorg tak pe..
asal aku tak lihat kesedihan di mata sahabat2 ku..
tak sanggup...
aku cakp betul ni..
aku tak sanggup.
sekali lagi antum jahat...
antum buat ana rase syg antum lebih dari diri ana sendiri..
antum jahat..
why antum ...why...

buat mereka...
aku bukan sahabat ynag baekk..
kadang2 aku sakitkn hati mereka..
lukakan mereka..
baek dengan kata2 mahupun perbuatan..
aku jahat..seyess..
aku mintak maaf sgt...sgt2...sgt3..taw

and...
special aku nk cakap ni...
"TENKIU KORANG...AKU SAYANG KORANG GILER2"
bukan senang nak cakap bende tu twu tak.
korang la jahat..buat aku cakap...
kenape korang kenapee...!!!T_T










6 comments:

Azrul Faiz @ Faiz Azrul said...

saya x jahat k..

elyamuslimah91 said...

^^,..bos,x bek tipu diri..akui anda lakukan "jahat" trsebut..=P

Cahaya orang yang Cerdik said...

Dulu waktu zaman ikut2 camp dulu, akak dan kawan-kawan akak pernah reka satu pantun (2 kerat jer).. tapi mendalam maksudnya,, Hari ni akak nak kongsi dengan Emy..

"Jika takut dilamar perpisahan, usah dirisik salam Pertemuan"

~choMeY~ said...

alhamdulillah... terima kasih kerana sudi menjadi sahabat ana... sayang kamu dunia akhirat hingga ke syurga!

Anonymous said...

alhamdulilah, syukran kerana memberi peluang ana join progrm KPO yg memberi ana pengalaman and ukhwah yg terbina.....:)

elyamuslimah91 said...

indahnye berukhuwwah bukan...ana syg antum sume...T_T